Algemene voorwaarden

Home » Algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onderzoeks- en behandelovereenkomsten, zowel mondeling als schriftelijk aangegaan tussen de GZ-psycholoog werkend bij Raja Psychologie en de cliënt.

1. Een opdracht komt tot stand door schriftelijke aanvaarding van de aanmelding of behandelovereenkomst. De behandelovereenkomst geeft de inhoud van de overeenkomst weer.

2. Een opdracht kan ook tot stand komen door een mondelinge afspraak, zoals het afspreken van een consult.

3. Raja Psychologie beoordeelt bij aanmelding of er sprake is van zorg die in aanmerking komt voor vergoeding door de zorgverzekeraar of gemeente binnen de Generalistische Basis GGZ. Wanneer dit niet het geval is zal dit expliciet gecommuniceerd worden aan de cliënt.

4. De verantwoordelijkheid om te achterhalen welke vergoedingen en voorwaarden de verzekeringsmaatschappij van de cliënt hanteert, ligt geheel bij de cliënt zelf.

5. De psycholoog dient de gesprekken op de afgesproken tijd te laten beginnen.

6. Indien de cliënt te laat komt, wordt de duur van het gesprek bekort met de betreffende hoeveelheid tijd.

7. Client is zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van een verwijzing van de huisarts. De psycholoog is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook.

8. Wanneer er sprake is van zorg binnen het Zorgprestatiemodel zal Raja Psychologie de nota(‘s) ter vergoeding aanleveren bij de zorgverzekeraar of gemeente. Wij zijn verplicht om te controleren of de door u opgegeven verzekeringsgegevens juist zijn. Ook zijn wij verplicht om uw BSN-nummer te registreren, en uw identiteit vast te stellen aan de hand van een identiteitsbewijs. Wij vragen u om bij het eerste gesprek uw identiteitsbewijs en verzekeringspasje mee te nemen.

9. Wanneer er geen sprake is van vergoede zorg ontvangt de cliënt maandelijks een factuur.

10. Indien de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen de betalingstermijn heeft voldaan, is de cliënt in verzuim. Wij sturen u dan een betalingsherinnering en kunnen overgaan tot het overdragen aan een incassobureau indien niet aan de betalingsverplichtingen voldaan wordt. 

Raja Psychologie behoudt het recht de behandeling te stoppen dan wel op te schorten tot aan de betalingsverplichting is voldaan.

11. Uw behandelaar bij Raja Psychologie is aangesloten bij de beroepsvereniging LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten) en opgenomen in het door de overheid ingestelde B.I.G.-register. Dit betekent dat uw behandelaar een beroepscode hanteert waarin hij/zij zich verplicht informatie vertrouwelijk te behandelen.

12. Informatie naar derden is alleen mogelijk met uw toestemming. Voor de huisarts is het belangrijk om te weten hoe de behandeling bij Raja Psychologie verloopt of is verlopen. Gebruikelijk is dat wij na de behandeling en zo nodig tijdens de behandeling een brief schrijven aan de huisarts over de voortgang van de behandeling.  Volgens de richtlijnen van de beroepsvereniging registreren wij, ten behoeve van kwaliteitsdoeleinden, uw gegevens anoniem in een jaarverslag. Als u niet akkoord bent met het verstrekken van bovenstaande gegevens aan de huisarts of (anoniem) aan de beroepsvereniging, kunt u dat bij uw behandelaar aangeven.

13. Vanaf de aanmelding heeft u bij Raja Psychologie hoofdzakelijk met één behandelaar te maken. Mocht uw behandelaar onverhoopt voor langere tijd afwezig zijn, dan neemt een van de andere collega’s de behandeling (tijdelijk) over. Ook kan het zijn dat er enkele gesprekken plaatsvinden met een anderen behandelaar om sneller tot behandeldoelen te komen.

Voorwaarde voor een goede behandeling is een goed contact met uw behandelaar. Mocht dat contact om wat voor reden dan ook niet geheel naar uw zin zijn, dan kunt u dat altijd bespreken en eventueel om een andere behandelaar vragen. Tijdens de behandelingsovereenkomst is er de mogelijkheid dat uw behandelaar u naar een andere praktijk of instantie doorverwijst omdat u daar beter geholpen kunt worden. Uiteraard zal uw behandelaar u hiervan op de hoogte stellen.

14. De diensten worden geleverd op de locatie waar Raja Psychologie gevestigd is, tenzij anders is overeen gekomen.

15. De duur van een consult is standaard 60 minuten.

16. Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren afgezegd te worden. In dit geval is afzeggen kosteloos. Afspraken die op maandag gepland staan, dien je de vrijdag ervoor te annuleren. Je kunt ons informeren over je afwezigheid door te mailen naar info@rajapsychologie.nl 

Indien je niet tijdig annuleert dan wordt er ongeacht de reden €50,- in rekening gebracht. Hiervoor krijg je een aparte factuur die je niet kunt declareren bij je zorgverzekeraar.

17. Indien de behandelaar de afspraak afzegt dan vervalt de verplichting tot betaling van het consult.

18. Wanneer de voorwaarden van de cliënt strijdig zijn met de voorwaarden van Raja Psychologie, dan zijn de voorwaarden van Raja Psychologie van toepassing. Enig andersluidend beding in de voorwaarden van de cliënt doet aan het voorgaande niet af.

19. Raja Psychologie heeft een klachtenprocedure, mochten er klachten zijn over de geboden zorg binnen de praktijk dan kunt u dit kenbaar maken aan uw behandelaar. Klachten over geleverde diensten moeten door de cliënt schriftelijk bevestigd worden. Het uiten van een klacht ontslaat de cliënt niet van zijn betalingsverplichting.

20. Van deze overeenkomst kan alleen schriftelijk worden afgeweken.

21. Op deze voorwaarden en wat daarmee verband houdt, tussen Raja Psychologie en cliënt is Nederlands recht van toepassing.

22. Van de behandeling wordt een digitaal dossier bijgehouden (dossierplicht). Dit dossier staat op een externe server, waardoor de gegevens niet op de computer van de praktijk worden opgeslagen. De gegevens worden conform de wettelijk gestelde eisen bewaard. De wettelijke bewaartermijn van dit dossier is 20 jaar. Als cliënt heb je recht op inzage in en aanvullen of verwijderen van je dossier en recht op afschrift. Een verzoek om inzage of afschrift van gegevens dient schriftelijk te worden ingediend. 

23. Gedurende de behandeling zal je gevraagd worden meerdere vragenlijsten in te vullen ten behoeve van effectmeting, tevredenheidsonderzoek (Routine Outcome Monitoring) en persoonlijkheidsonderzoek, conform het bestuurlijk akkoord voor de GGZ. De resultaten zullen (geanonimiseerd) aangeboden worden aan Stichting Benchmark GGZ.

24. Psychologenpraktijk Raja heeft geen crisisdienst. In geval van crisis dient u contact op te nemen met uw huisarts ( kantooruren) of met de huisartsenposten (buiten kantoortijden).

Een cijfer waar wij trots op zijn

Het was een grote stap voor mij om me aan te melden bij een psycholoog, omdat ik dacht dat mijn problemen niet groot genoeg waren. Uiteindelijk maakt het niet uit hoe groot je problemen zijn, je kunt altijd terecht bij deze praktijk. De heer Raja is een fijne behandelaar die voldoende ruimte biedt om je verhaal te doen.

5/5

De hulp die ik hier krijg is geweldig! De omgeving is erg fijn en degene met wie ik nu praat is heel aardig en ze luistert naar me en daarnaast geeft ze me goede advies en tools die werken. Daarnaast is het fijn dat ik haar kan mailen als ik bijv. in de put zit en gewoon niet weet wat ik moet doen. het is fijn om te weten dat je hier niet alleen voor staat.

5/5

Ik ben heel tevreden over mijn behandeling. Er is namelijk heel passend gekeken naar de situatie en aan de hand daarvan is er gekeken wat goed is en wat niet. Dit heeft duidelijke handvaten gegeven om sneller en beter een keuze te maken. Dit liep persoonlijk niet goed en een inzicht van iemand anders helpt sterk bij het bepalen wat goed is en wat niet. Uiteindelijk is dit ten goede gekomen voor mezelf en ben ik zelfstandiger geworden. Mijn angstproblemen zijn hierdoor veel minder geworden en ik ben er sterker van geworden. Daar ben ik ook heel blij mee.

5/5

Er is een goede probleemanalyse gemaakt en de adviezen sloten hier goed op aan. Terugkoppeling van het geleerde via de mail vond ik prettig. Hierdoor kreeg ik bevestigd of ik het advies goed begrepen had. De sfeer tijdens de gesprekken was goed. Er was aandacht voor hetgeen gezegd of juist niet gezegd werd.

5/5

Een tijd geleden kwam ik via Shehzad bij Emma met mijn dochter. Inaya, meisje van toen 7 jaar liep erg vast. Woedebuien op school, en wij wisten niet zo goed waar dit vandaan kwam. Emma was zowel voor mij als moeder, en Inaya erg steunend. Ik kon altijd terecht voor vragen, en Inaya vond het fijn om met haar te praten. Emma leerde Inaya om te gaan met haar boosheid, en gaf ons fijne adviezen waar ook school veel aan had.

5/5

De behandelingen geven jouw gedachten een ander perspectief en daarbij helpen die om jouw op het rechte pad te behouden, daarnaast zijn het allemaal hele lieve mensen waardoor de omgeving juist veilig voelt.

5/5